SOS PIME


S.O.S PIME

A mi m'agrada ser optimista, positiu i sempre veure el got mig ple; però aquest cop m'he permès ser realista i denunciar cruament, sense optimisme ni positivisme voluntariós, l'estat en que es troben les PIME a les nostres comarques.

Degut a la meva professió d'advocat d'empreses i d'administrador concursal, des de finals de l'any 2007 veig setmanalment casos greus de PIME que no tenen viabilitat i que, més tard o més d'hora, acabaran tancant, amb concurs o sense, però tancant.

A finals de l'any 2009, veient el que havia passat els darrers dos anys, vaig pensar que els concursos minvarien perquè les empreses que la crisi havia agafat a contrapeu i aquelles que estaven mal finançades o gestionades, ja havien tancat i que a partir del 2010 la cosa s'estabilitzaria encara que no millorés. Vaig pensar que les que havien aguantat dos anys i s'havien pogut reestructurar, ja anirien fent, sense massa alegria però el just per esperar moments millors. Era aquella època en que tots jugàvem a veure si la crisi seria com una "V", com una "U" o com una "L" i el cert és que encara no ho sabem perquè no hem arribat encara al fons.

La realitat s'ha imposat, tan crua com sempre, sense matisos ni contemplacions. Aquelles empreses que havien aguantat la primera bufetada de la crisi, no podien aguantar-ne gaires més i s'ha demostrat. Sense finançament bancari, amb menys vendes, sense cobertura del risc comercial, amb costos elevats per acomiadar empleats i amb més morositat, les PIME estan aguantant el que aguanta el patrimoni dels seus socis (normalment familiars) i, un cop aquest s'acaba, el drama empresarial es transforma en drama personal perquè aquells socis ho tenen tot avalat i ho perden tot, fins la casa i no tenen ni atur perquè havien d'estar enquadrats en el règim d'autònoms.

Només per acabar, us informo que pel que jo veig al meu despatx en aquest darrer trimestre de 2012, durant el 2013 es seguiran destruint moltes PIME gironines; el que és un drama d'una magnitud extrema!
  

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada